Politie in de inbox

In het ontluikende scribentenbestaan zijn er niet veel reacties die wat met uw schrijver doen. Noem het arrogant, noem het desinteresse. Noem het wat u wilt. Echter soms, heel soms krijg ik een reactie die wel wat met me doet. Eentje die raakt. Een mail in dit geval van een politiechef (waarbij ik er zelf voor heb gekozen deze anoniem te laten)  die de moeite heeft genomen om even het dagelijkse harnes af te doen, en te reageren op een column die ik eerder schreef. Dat zijn mijn toetjes, daar doe ik het voor…

Juist! en zo gaat het zo vaak! Altijd die verwensingen. Altijd die negativiteit in de pers. Maar het is heul raar, wij zijn net mensen, die zich net zo irriteren als alle andere mensen aan bijv. het krijgen van een bon. Maar ja, de simpele ziel, ziet alleen het uniform. En wij…. wij zijn roomser dan de paus zijn, anders staan we op straat. Geen cadeautjes ontvangen als bedankje. wanneer die enkele burger een keer dankbaar is, want dan ben je niet integer, want wie weet, verwacht die persoon er wat voor terug… enz.

Maar, als we bij zo’n voorval staan, vergeten ze even dat wij ook mensen zijn, en dan 90% later, op het bureau er flink doorheen zit, en de rest van de dag niet meer inzetbaar is. De laatste collega heeft een half jaar thuis gezeten na zo’n incident. Maar ach, ik leg me er bij neer dat wij de blauwe vogelverschrikker zijn binnen deze maatschappij, en dat vele niet het inzicht hebben, dat wij ‘net echte mensen zijn’

Gelukkig, is mijn ervaring, dat ik veel goed werk doe, en ja ook die bon kan goed werk zijn. Hebben wij niet allemaal een keer straf van onze ouders gehad als we iets stouts deden? Wij zijn de pappa’s en de mamma’s van de maatschappij, die soms even boos moeten zijn, maar die veel van de mensen houden, en daarom het werk doen, wat we doen. Ennnnnnn er ook van houden, net zoals als vele anderen, om op de eerste rij te zitten als het spannend is.

One thought on “Politie in de inbox

  1. […] This post was mentioned on Twitter by erwinverbeek. erwinverbeek said: RT @OllieVanOlaz: Nieuw bij Ollie: Politie in de inbox: http://t.co/wrW6M3w […]

Reacties zijn gesloten.

