Bijbelonderwijs mag je uitlachen en nawijzen

Serieus, iets anders is er niet meer. Het is een groep geesteszieke psychoten inkluis psychopathische kenmerken. Verzin ik niet. Kijk en oordeel zelf. Aan het woord is de zoveelste dichtgetikte Eppie waar ik de moeite niet eens voor neem zijn naam op te zoeken. De man is leraar. Ik zou mijn kind nog liever in een tuigje aan de muur binden, dan besmet worden dan door dit verotte virus met aanwijsstok. Dit zijn fundamentalisten. Mensen die het contact met de werkelijkheid zijn verloren. Dit zijn hele zieke verstoorde mensen.

Leest u een stukje kolder mee? 

(…)Eerder kregen we met de boeken over Harry Potter te maken waarin het occulte centraal staat. Dat gebeurde ook dichter bij huis, in de boeken van Paul van Loon. Een zeer kwalijke zaak. Daar is vanuit onze hoek ook adequaat op gereageerd. Het is een tendens in jeugdboeken om onze kinderen te confronteren met een verheerlijking van het occulte.

Inmiddels heb ik een nieuwe tendens opgemerkt waarvoor we onze kinderen moeten beschermen: een verdere verloedering van jeugdboeken waarmee wij en onze kinderen worden geconfronteerd.
Daarbij doel ik op de zogenaamde verheerlijking en normalisering van geweld, negativiteit en zelfs grafschennis. Als voorbeeld wil ik daarvoor het boek ‘De zuurtjes’ van Jaap Robben en Benjamin Leroy gebruiken.

Het jeugdboek ‘De zuurtjes’ gaat over onvriendelijkheid. De hoofdpersonen Harry en Huibert Zuur maken elkaar en hun omgeving het leven zuur. Allereerst is dat een slecht thema voor een kinderboek. Boeken hebben een voorbeeldfunctie.

Dit boek is een verheerlijking van schelden, vloeken en ruziemaken. Alsof dit nog niet erg genoeg is, mishandelen ze ook hun huisdier. Daarnaast heerst er in het boek een sfeer alsof het slecht is je aan regels te houden, maar dat terzijde.

Lees meer hilarische kolder

3 thoughts on “Bijbelonderwijs mag je uitlachen en nawijzen

  1. SkullBasher schreef:

    Vooral het stukje ‘raadt de kinderen aan deze boeken slecht te beoordelen’ is typisch het funda denken van ‘ik wil het niet, anderen mogen het niet’

  2. Luuk schreef:

    Pinkeltje. Dat is dus gewoon de piemel van de Duivel. Zijn puntmuts de voorhuid. Dat niemand dat ziet…

Reacties zijn gesloten.

