Uitschrijven kerk, het antwoord. Op zondag!

Schreef ik gisteren nog mijn noodkreet om heel rapido te worden uitgeschreven als lid van de Rooms Katholieke Kerk, krijg ik vandaag al antwoord. Op de rustdag van de Heer! … U voelt het natuurlijk al aan uw zondagse water; geen oplossing. Sterker: uw huiseigen kettertje kreeg niet één maar wel twee interkerkelijke kluitjes om richting riet gezonden te worden.

Noteerden wij inmiddels al een drietal ‘onafhankelijke’ stekken waar te melden voor uitschrijving, tellen we daar vandaag een schrijven, een adresje en een heus *PDF’je bij op. Het moet zo zijn. Het staat geschreven, dus is het zo.

Ik hoop van ganser harte dat de aanstaande zondevloed die binnen de katholieke gelederen zal ontstaan intern op het conto worden geschreven van figuren als Mariska de Haas en Ad Simonis. Wat juist zij zorgen er voor dat mijn antipathie jegens de RKK enkel groter en groter wordt. Want wat vroeg ik nou? Of ik uitgeschreven kon worden van een club die nooit die nooit de mijne is geweest en waar ik nooit voor gekozen heb om lid van te worden.

‘Geachte heer Ollie’

Deze procedure is vastgesteld door de Bisschoppenconferentie in december 2009,

temeer daar wij geen gegevens hebben zoals u vermoed mbt doop etc.

Wij bemiddelen als bewerker alleen de adresmutaties e.d. tussen Sila en de parochies.

De parochie is houder van alle gegevens , incl de doopregisters.

Bijgaand treft u de complete procedure kerkverlating.

U kunt desgewenst een brief  richten aan het secretariaat van de Bisschoppenconferentie

Het algemeen adres van het Secretariaat is:
Secretariaat Bisschoppenconferentie, Biltstraat 121, Postbus 13049, 3507 LA Utrecht,
tel.: 030 2326900, fax: 030 2334601

Met vriendelijke groet,

SAA van der Steen

RK Ledenbureau

* Lees en download hier extra gratis het PDF aangaande de uitschrijving.

Getagged ,
