Indrukwekkend bezoek aan een massagraf

Ik kan wel stoer dan, maar dan houd ik jullie en mezelf voor de gek. Het was gewoon heftig. Heel heftig. Normaliter spreek je over lijken of ter relativering maak je er een grapje over. Maar nu zie je ze. Niet op beeld, maar met je eigen ogen. Dat is erg confronterend. Meer dan dat. Het beeld dat ik had dat ze keurig rij aan rij lagen opgestapeld, bleek de wens van mijn verbeelding. In een rek lagen ze. Ik had zelf het idee dat ze het voor mij even wat gefatsoeneerd hadden. Deed er niet aan af, dat sommige lijken gewoon nog een ijzeren pin bungelden. Dat dit binnen een klein fragment in tijd nog levende ademende wezens waren, maakte me onpasselijk. Het leven is vergankelijker dan ik ooit dacht…

3 thoughts on “Indrukwekkend bezoek aan een massagraf

  1. christinA eijkhout schreef:

    Je was nog nooit in een slachthuis geweest? Zon bezoek is niet voor iedereen voor herhaling vatbaar. Voor mij niet.

  2. webmaster schreef:

    Erger… 😉

    • christinA eijkhout schreef:

      he bah, ik ben niet eens zo’n vleesfanaticus.
      BTW, bedankt voor je google+ uitnodiging. Ik weet alleen niet precies wat ik daar moet hahaha, ben niet zo rond.

Reacties zijn gesloten.

