Gelekt: sollicitatiebrief aan Jeroen Pauw

Geachte heer Pauw,

Via diverse media heb ik vernomen dat u nog passende gegadigden zoekt om invulling te geven aan uw Club van Tweehonderd+. Omdat ik erg geïnteresseerd in één van de vacante plekken, heeft het mij behaagd hier naar te solliciteren.

Momenteel bekleed ik nog een functie als hoofd van de monarchie, echter is de abdicatie van mij als bestuurspersoon hierin op handen. Ik zie mijzelf als een zorgzaam type met erotische kwaliteiten. Ik schik mij met het grootste gemak in de rol van MILF en die van Granny. Ook roleplaying zie ik als een van mijn kernkwaliteiten. Middels het dragen van hoedjes en hoofddoeken komt mijn nederige kant het beste voor het voetlicht. Onderwerpen zie ik als uitdaging. Mijn eerdere staat van dienst hierin is niet onopgemerkt gebleven, sterker: mijn kwaliteiten hierin zijn onderwerp van gesprek en beeld geweest op de nationale televisie.

In uw advertentie staat dat u iemand zoekt die weet hoe te koesteren, lief te hebben, maar tevens een ‘hands on mentaliteit’ niet schuwt. In aanvulling op het bovenstaande kan ik u melden dat ik mij de afgelopen tien jaar hoofdzakelijk in de theorie heb verdiept en ik het nu als mijn maatschappelijke taak zie deze tot uitvoering te brengen. Het spreekt voor zich dat ik mijn kwaliteiten zowel zelfstandig als in teamverband evenredig tot grote hoogte kan brengen.

Ik hoop u voldoende te hebben geïnformeerd. Voor aanvullende informatie verwijs ik u naar mijn Curriculum Vitae. Graag zou ik u mijn cv en motivatie in een persoonlijk gesprek willen toelichten.

In afwachting van uw antwoord.

Met vriendelijke groet,

H.M. Beatrix Wilhelmina Armgard Koningin der Nederlanden.

Getagged ,
