Totaal overwacht

Sommige dingen verwacht je niet. Zie je niet aankomen. Zelfs niet wanneer je om het hoekje kijkt. Ook niet stiekem.  Dat je tralalala over straat loopt en hatsikidee daar staat het dan, pontificaal in your face te wezen. Dan kun je met recht zeggen: Potjandosie nog eens aan toe zeg, die zag ik niet aankomen. Dit is niet anders. Hatseflats zo uit het nietsje. Sommige critici zullen wellicht nog proberen te opperen: ja maar, wees eens eerlijk, zag je het ECHT niet aankomen? Neen, driewerf nee. Neen, neen en warempel nogmaals neen. Dit komt zomaar uit de lucht vallen. Val, boem, kijk daar ligt het. De zegswijze ‘als een donderslag bij heldere hemel’ moet wel gestoeld zijn op deze gebeurtenis. Dit is zo ontzettend onverwacht, dat KUN je gewoon niet voorzien. Geen ziener, geen denker, geen politicus had dit ooit kunnen voorspellen. Ik kan u in alle eerlijkheid vertellen, dat ik met mijn mond vol tanden stond toen ik dit vernam. Ik krabte mijzelf achter beide oren en vroeg me af: Hoe.Kan.Dit? Luister, ik ben gewoon heel eerlijk in zulke zaken, dat mag u best van mij weten. Als je iets niet ziet aankomen, kom er dan gewoon rond voor uit. Nou, ik kan u zeggen: DIT zag ik niet aankomen.

