Mariska de Haas: Urbi et Norbie

Wees gegroet Maria vol van garnalen. Daar ben ik weer, jullie eigen pretentieuze Prinses op de Erwt. Waarschijnlijk zitten jullie ammel braaf te lezen in mijn ketterlieke sopschrift Blond, Brutaal en Breivik. Maar ik moet het met jullie even over Norbert hebben. Het moet, het moet, het moet. Norbert van der Sluis, maar ik mag Norbie zeggen. Norbie is pastoor in het Brabantse Liempde. Het is een jubeldag voor Norbie. Omdat de publieke opinie over ons katholieken niet bepaald meer you from it is, heeft God Norbie vergeven. Zo rolt d’n Godfried dan ook wel weer. Norbie was omstreden. De Norb was namelijk brekend in het nieuws. Niet vanwege het gebruikelijke kleuterneuken, maar omdat hij de Bijbel exact had nageleefd. Norbie werd nieuws toen hij weigerde de uitvaart te verzorgen van een man die had gekozen voor euthanasie. Het voorval was in ieder geval de reden dat drie leden van het kerkbestuur hun functie neerlegden. Vet in de eigen vingers gesneeje denk ik dan. Nu hebben wij katholieken eindelijk een hardcore conservatiefje in Huis, is het wéér niet goed! Norbie is zelfs zo’n hardcore kleuterneuker motherfucker dat hij zijn kerk destijds ook niet aan een collega ter beschikking wilde stellen, waardoor de familie van de overledene voor de dienst moest uitwijken naar een andere gemeente.
Is dat je naasten liefhebben of is dat je naasten liefhebben!? #FF Norbie!

