Klantvriendelijk mijn bips

Stukje lifeloggen naar de mensen toe. Duurde het eerder meer dan jaar me te laten uit te schrijven uit de katholieke kerk, staat het volgende project op stapel. Een verlopen (en discutabele) BKR notering te niet laten doen. Loopt u een stukje mee?

Meer dan zes jaar geleden had ik een akkefietje met de betaling van een telefoonrekening bij Vodafone en twee andere partijen. In tegenstelling tot wat sommigen zullen denken, was het ondergetekende die de dialoog gaande wilde houden met betrekkingen tot de betaling en bemiddeling in het geschil. Ga ik u verder niet mee lastig vallen. Het enige wat ik er over wil melden is: #sterf #gsmweb #sterf.

Enfin, Vodafone hield er een andere manier van communiceren op na, en gaf me een BKR notering. Geen overleg, geen mededeling. Whammekes, bammekes, thank you mammekes. Nu hoor ik de sarcastische goegemeente roepen: „Dat heb je vast aan jezelf te danken Olliebollie.” Wellicht goegemeente, wellicht. Edoch: leesvoer voor deze critici.

Na wat onderzoek te hebben gedaan en elke andere rekening altijd keurig te hebben voldaan, wil ik deze notering nu op laten heffen. Normaliter dient een dergelijke notitie na vijf jaar te verlopen, maar omdat bureaucratie hoogtij viert, is er van uitgaan dat werknemers gewoon hun werk doen, doen waarvoor ze zijn aangenomen, ongeveer het domste is wat je kunt doen.

Inmiddels ben ik 5 telefoontjes, 800 repeterende pauzemuziekjes en 9 ongeïnteresseerde helpdeskmedewerkers verder en nog steeds bij square one. Dat is niet helemaal waar. Want in tegenstelling tot de collectieve mening ben ik wel goed geholpen door T-Mobile, waar ik met een vraag hieromtrent bij aanklopte. Ik hoop dan ook dat dit een kort vervolgverhaal gaat worden waarbij de consument voor de verandering eens wel op nummer 1 staat. Tot dusver een dikke kudo voor T-Mobile. Ere wie ere toekomt.

Buiten T-Mobile blijft het ambachtelijke kastje-naar-de-muur-werk hoogtij vieren, waarbij tot dusver valt te concluderen dat‚ daar gaan wij niet (meer) over, tot ingebakken standaardvocabulaire is verworden.

Uiteraard houd ik u op de hoogte van mijn zoektocht iets te herstellen waar ik in beginsel niet verantwoordelijk voor ben. Dit is Nederland, het land waar Koning Klant gedevalueerd is tot een afgetrapte voetbal om lekker tegenaan te raggen.

