Onzin met Ollie, Tom en Giel Beelen

Tom:

“Het was donker. Aardedonker. Voorzichtig voor me uit tastend liep ik door de ruimte. Waar was ik? Ik had geen idee. Iets hards en kouds. Een muur. Ik voelde. En plots ineens… een handvat! Dat had ik niet meer verwacht. Ik trok en… verblindend licht. Allesverblindend licht. Ik zag worst, een pak melk en ik zag… de cola. Oh cola, wat had ik je gemist!” uit: Avonturen met cola, Giel Beelen. – uit: Avonturen met cola, Giel Beelen.

Ollie:

Giel at zijn cola rauw. Grote brokken ruwe cola. Okay, gelardeerd met anijsvlokken en natuurlijk op een bedje van Zwitserse rucola, maar het deed niks af aan de dierlijke oog hand coordinatie waarmee Dhr Beelen zijn cola naar binnen schrokte. Een Texas instrument, een geodriehoek en een bladwijzer door Herman Brood ontworpen was het eerste dat in me opkwam. Een rare gedachte , daar het in eerste instantie niet om mij ging en het Brood is beschimmeld. Het was woensdag, pakjesdag. Giel trok zich terug met zijn rantsoen aam foie gras en studentenhaver. Een sigaret tekende zich af in de schaduw van de rucola. Giel was wakker.- uit: grote happen, net na de oorlog.

