Pedopaapje Pijpgraag Antoine Bodar, een terugblik

De vlekken in mijn nek werden dieprood. De haren gesitueerd op diezelfde plek stonden rechtop. Het was destijds al van de zotte om Twittergekkie Mariska de Haas en Ad ’speekselvloed’ Simonis glashard te laten liegen op nationale televisie. Gisteren gaf de Vara wederom een podium aan de grootste mondiale criminele organisatie. Nu aan de woordvoerder van wereld’s grootste pedoseksuele bende. Antoine Bodar betrad de bühne met een tronie als Lurch van de Adams Family en een houding zo arrogant dat Louis van Gaal hem op zijn blote knietjes zou aanbidden. Andere tafelgasten waren Charles Groenhuijsen, een enorm lief campagnemeisje *smelt, kusjes en smelt*, en teaparty– annex PVV-dissident Hero Brinkman.
Ervaring leert dat opa Witteman op zijn journalistieke retour is en de Dré Hazes van late-night talkshows Jeroen Pauw ogenschijnlijk teveel affiniteit heeft met grote getalen bedpartners. Het vuur dat de twee ooit aan andermans schenen durfden te leggen is al tijden gedoofd.
Bodar leek zijn kans schoon te zien om ouderwets Rooms te framen. „Wat zegt u? Die miljoenen kinderen wereldwijd die door mijn clubje voor het leven verminkt zijn? Ja boeie, zal mij aan mijn homoseksuele reet roesten. Dat is heel erg, een Mea Culpa mijnerzijds, maar waar het echt om gaat ben ik, zijn wij. Wij de religieuzen. Wij zijn zo enorm zielig. Wat die kinderen ons hebben aangedaan! Zo’n slechte naam bezorgd. Dan mag die Deetman ons wel hebben geholpen met zijn foponderzoek, maar wij hebben het heel erg zwaar met die lasten die wij op onze schouders mee zeulen. Vergeet die misbruikte kinderen. Het gaat om ons, om mij. Ik voel ook erg mee met Robert M. Wat meent u wat die jongen doormaakt!? Hoe moeilijk die het heeft gehad met al die afdrukken van de zuigreflexen van 19 dagen oude baby’s in zijn erogene zone. Wij pedofielen hebben het maar wat zwaar, en niemand kijkt naar ons om. Boehoehoehohoe, ik ben zohoooooo sielug”
Terwijl de schaapjes Pauw en Witteman vol begrip en empathie een perfecte imitatie van de Ja-knikkers in Schoonebeek neerzette, was het Hero Brinkman die wist te verwoorden wat heel weldenkend Nederland dacht: Ik geloof je niet, Paapje Pijpgraag. Ik geloof je voor geen ene meter. Neem afstand. Neem volmondig afstand van seksueel misbruik, neem afstand van castratie. Zeg dat je jezelf kapotschaamt, geef de eerstkomende vijftig jaar de 6 miljard die je jaarlijks ontvangt als schadevergoeding en houd je mond verder dicht. Stijf. Niet gaan janken over jezelf. Het gaat niet om jou, het gaat om de slachtoffers.
Opvallend was hoe snel Bodar uit zijn rol viel toen Brinkman in keurige bewoording door de eloquente facade van Bodar heenprikte. Hoe durfde deze hork tegen hem in te gaan? Waar haalde hij het gore lef vandaan, zich zo tegen Hem, Antoine Bodar op te stellen? Van eloquentie was al snel geen sprake meer. Bodar’s wil was wet, „punt”.
Ik heb mijn mening bijgesteld. Er kunnen mij niet genoeg Antoine Bodar’s, Mariska de Hazen en Ad Simonissen in talkshow worden opgevoerd. Inhoudelijk kan er nog zoveel bewijslast worden ingediend, het zijn de religieuzen zelf die zichzelf onderuit halen, zichzelf volslagen belachelijk maken. De woordvoerders van deze droeve dichtgetikte sekte zijn uitstekend zelf in staat om zich ten overstaan van Nederland voor schut te zetten. Ze zijn prima zelf in staat om voor de zoveelste keer hun ware tronie te laten zien, te weten: het aangezicht van een gedateerde pedofielenclub die enkel en alleen zichzelf belangrijk vindt. Niet u, noch de slachtoffers die ze jarenlang op grote schaal lichamelijk en geestelijk hebben misbruikt. Een organisatie waar slachtoffers niet eens bijzaak zijn. Machtswellustigen die nog steeds proberen vol te houden dat religie ook veel goeds biedt, zonder daarbij te vermelden dat er geen religie voor nodig is om goed te doen, in tegenstelling tot het in grote getalen misbruiken en castreren van kinderen. Daar is wel religie voor nodig.

http://media.vara.nl/player/player.swf

